Juellingekvindens Bryg - 3 stk. á 50 cl.

Juellingekvindens Bryg - 3 stk. á 50 cl.

Du skal være min. +16 år for at købe dette produkt

Endelig pris på varen samt fragt på Nationalmuseets tre historiske øl finder du i Bryggeriet Skands’ webshop.

Juellingekvinden blev begravet i jernalderen for ca. 2000 år siden på Lolland. Med sig i graven fik hun mange fornemme gravgaver, bl.a. en bronzekedel fyldt med øl. Øllet var lavet af bygmalt, krydret med porse og tilsat tranebær eller tyttebær. Vores øl er tilsat tranebær.

På baggrund af det, har vi på Nationalmuseet i samarbejde med bryggeriet Skands, udviklet en øl der kunne være et godt bud på det der blev drukket i jernalderen.

Juellingekvindens Bryg er en perlende frugtig og fyldig ale, med en karakteristisk porse eftersmag. Den holder en alkoholprocent på 6,5%.

Anbefaling! Juellingekvindens Bryg vil være rigtig god til en hyggelig og langsom frokost. Øllen egner sig også perfekt til kød og fisk. Den skal tages ud af køleskabet 20 min. før den serveres – nydes ved ca. 6-8 grader.

Vores 4 historiske øl kan være en rigtig fin og personlig gaveide til venner og bekendte, og ikke mindst til kunder og samarbejdspartnere og kan også bestilles på fustage direkte hos Skands.

I vores fysiske butik på Nationalmuseet kan du også købe en gaveæske med de fire forskellige øl.

Periode: Jernalder
Smagsprofil: Syrlig, frugtig og frisk
Anvendelse: Som aperitif, til fisk og lyst kød, gerne lidt krydret
Indhold: Vand, bygmalt, humle, porse, tranebær og gær