Om os

Nationalmuseet, Frilandsmuseet, Frihedsmuseet, Krigsmuseet og Kongernes Jelling mv. har egne museumsbutikker, hvor man kan købe alt fra bøger, historiske smykker, legetøj og andre kvalitetsvarer. Lad dig inspirere, forkæl dig selv eller gå på gavejagt i det unikke udvalg af historiske varer i butikkerne. Vores webshop har et stort udbud af de varer som museumsbutikkerne sælger.

Christina Ahrendtsen Santos

Butikschef på Frihedsmuseet og Krigsmuseet

Christina er ansvarlig for vores flotte butik på det nye Frihedsmuseum smukt beliggende ved kastellet på Østerbro, samt Krigsmuseet. Spændende steder, hvor du kan finde interessante bøger og fine nostalgiske retrovarer.
Berit Heine

Webshopredaktør (Nationalmuseet) og konceptudvikler

Berit er vores webshop-redaktør, konceptudvikler og markedsføringsansvarlige for vores forskellige museumsbutikker. Hun gør en dyd ud af at finde de rigtige og autentiske varer af høj kvalitet.
Pirita Taskinen

Vores smykkeekspert Pirita.Taskinen@natmus.dk

Pirita er vores smykkeekspert og SoMe ansvarlige. På Instagram serverer hun varenyheder og finder de spændende historier fra hverdagen i vores butik på Nationalmuseet. Og så er hun en helt fantastisk fotograf.
Rikke Refsbæk Lundemark

Leder af Museumsbutikkerne Rikke.Refsbaek@natmus.dk

Rikke er ansvarlig for den overordnede ledelse af museumsbutikkerne på Nationalmuseet, Frihedsmuseet og Krigsmuseet. Hun er en mester, når det kommer til visual merchandising, og har haft sit eget tøj brand.

Vi vil gerne høre fra dig