Danmark før os - Historien fortalt gennem 50 genstande

Fortalt til Tommy Heisz af Nationalmuseets forskere og Rane Willerslev

Tag på en medrivende rejse op gennem vores historie sammen med Rane Willerslev og Nationalmuseets forskere, når de levende fortæller, hvad 50 udvalgte genstande afslører om fortidens danskere og den stadigt skiftende verden, de levede i, fra oldtiden til i dag.

Fortællingen om danskerne handler om opfindelser, opdagelser og overraskende vendepunkter. I dette rigt illustrerede værk bliver danmarkshistorien fortalt gennem de ting, vores forfædre efterlod.

Vi kommer tæt på kampen for magt og overlevelse, men også på det nære liv i det Danmark, vi alle er rundede af: i familien, på gården, i byernes gader. Hvad kan vi lære om bonden og jægeren af det, de har efterladt? Hvad fortæller en århundredgammel æske om livet for tiggere og tjenestefolk? Hvordan kan vi forstå os selv i fortidens spejl?

Et fascinerende indblik i, hvad de ting, vores forfædre efterlod sig, afslører om de mennesker, der skabte og brugte dem.

"Historien vil os alle sammen noget vigtigt. Ting fra fortiden kan fortælle os, hvordan mennesket har udviklet sig og klaret sig - selv når livsvilkårene har været allerværst. På den måde kan vi bruge historien til at forstå den verden, vi lever i, og de udfordringer, vi står overfor i dag." Rane Willerslev

ISBN: 978-87-7238-494-8
Mål (BxHxD) i cm.: 23,5 x 29 x 3,2