Jordens Folk - Vejledning til Etnografisk Samling

Udstillingen Jordens Folk i Etnografisk Samling viser samlinger fra op imod hundrede forskellige samfund, og repræsenterer genstande fra vidt forskellige sociale grupper og perioder. Nationalmuseets samling er blandt de fremmeste i Verden. Genstandene er indsamlet gennem 400 år, og udstillingen indeholder mange unikke eksempler fra alle verdenshjørner, med ting helt fra forhistorisk tid til idag. Bogen er geografisk opdelt ligesom selve udstillingen og fint illustreret.

Periode: Oldtid til nyere tid
Indbinding: Uindbundet
Illustrationer: Tegninger og fotos i sort/hvid og farver
Forfatter: Red. Hans Christian Gulløv, Joan Hornby, Espen Wæhle