Congospor: Norden i Congo - Congo i Norden

Allerede da de første hvide ekspeditioner trængte ind i Congo, deltog borgere fra Norden, og lige siden har vi bidraget til landets historie. Det har været et årelangt kulturmøde, der har afsat tusinder af små historier og beretninger i både nordiske og congolesiske sind. Bogen fortæller om både den store historie og de personlige konsekvenser. Kataloget er udgivet i anledning af den norske vandreudstilling Congospor, vist bl.a. i Nationalmuseet i 2006-7.

Periode: Oldtid til nyere tid
Indbinding: Uindbundet