Renæssancemad - opskrifter og køkkenhistorie fra Christian 4.'s tid

Med udgangspunkt i Christian d. 4.'s store bryllupsfest for sin søn i 1634, fortæller Bi Skaarup underholdende kulturhistorie om datidens mad, drikke og spisevaner. Bogen er endvidere fyldt med spændende opskrifter fra tiden, med nutidige anvisninger på, hvordan man kan lave datidens retter i dag.

Og her er ikke bare tale om museumsmad, men lækre fiskeretter, postejer og desserttærter med mandler og frugt. Hele bogen er desuden rigt illustreret i farver med smukke gengivelser af malerier fra perioden.

Bi Skaarup (1952-2014) var madhistoriker og arkæolog på en afhandling om middelalderlige køkkener og køkkenteknologi. Fra 1985 til 2006 var hun museumsinspektør ved Københavns Bymuseum.

Hun var medlem af og senere præsident for Det Danske Gastronomiske Akademi. I 2006 etablerede hun et kursuscenter for historisk mad 'De Arte Coquinaria' på gården Elysium på Nordfalster.

Periode: Renæssance
Illustrationer: Tegninger og fotos i farver
Mål (BxH) i cm: 17,5 x 25
Forfatter: Bi Skaarup
Forlag: Gyldendal
Udgivelsesår: 2006

Efter bestilling, modtager du en bekræftelse via mail. Ordren behandles senest 3 hverdage fra modtagelse.